Interlaken

LSP® Business Model Alignment

Study cases

LSP® Business Model Alignment

Valemas

Industries

Media & Advertising

Date

March 10, 2020

Methodologies

LEGO® SERIOUS PLAY® (ENGLISH)

We carried out a strategic alignment with the Valemas management team, supported by the LEGO® SERIOUS PLAY® methodology.

Case study description

Challenge:

Valemas' General Management needed to align its management team with the company's strategy.

How did we do it?

Through an intervention with the team of direct reports of the General Management of Valemas, we generated reflections and deep conversations regarding the strategic alignment, the purpose for which they will work together and the cohesion of the team itself.

The conversations and the construction of each of the models were carried out with the support of the LEGO® SERIOUS PLAY® Methodology. The models built:

  • Construction of an individual model that represented the role that each member plays in the company.
  • Construction of a shared model representing Valemas's business model and its Value Proposition.
  • Construction of a shared model representing the Strategy defined by the company.
  • Construction of an individual model representing the professional and personal interests of each member of the management team.

Result:

  • Es importante generar espacios de conexión entre los líderes de las áreas, lo anterior permite llenar vacíos, nivelar conocimientos, estandarizar lenguaje, encontrar oportunidades y sobre todo alinear la estrategia para que la misma sea ejecutada de la forma adecuada.
  • Cuestionamos la oferta de valor, para garantizar que la estrategia definida por la compañía fuera la adecuada.
  • Los líderes generaron conciencia sobre su participación en 2 equipos, el que lideran, pero también el Comité de Gerencia, entender lo anterior es fundamental, para dejar de trabajar en silos, y trabajar como organización por el logro de un objetivo común.
  • Creamos conciencia y dominio sobre información del modelo de negocio, lo anterior ha sido imperativo para los líderes, pues esto les ayudará a adoptar y ejecutar la estrategia de la compañía de manera holística, y no solamente desde sus áreas.
  • El equipo directivo se siente participe de la estrategia y por lo anterior se vuelven promotores del cambio.

Now tell us.

When do we start writing your story?

Contact